מסדרים דתיים

מסדרים דתיים Icon הצוות המשפטי

מחלקת מסדרים דתיים במשרדנו מייצגת שורה ארוכה של כנסיות ומוסדות דת נוצריים, ומספקת ליווי משפטי למגוון הרחב של פעילויותיהם. לאורך עשרות שנות מומחיות רכשנו ניסיון עשיר במגוון נושאים ייחודיים לפועלם של מוסדות הדת בישראל. לקוחותינו נהנים ממעטפת מקצועית מלאה להיבטי מיסוי, עבודה, תכנון ובנייה וכלל צרכי המוסד, המבוססת על שיתוף פעולה רב-מחלקתי.

המחלקה מעניקה שירות משפטי יומיומי לשורה ארוכה של מוסדות דת מהגדולים בישראל ובעולם, ביניהם נציגות הוותיקן בישראל, הקסטודיה דה טרה, וכן מסדרים, כנסיות ומנזרים רבים נוספים. בכל תחומי פעילותנו מושם הדגש על כל הוראות הדין הייחודיות שחלות על מוסדות הדת הנוצריים, לרבות הוראותיהם של פירמאנים טורקיים ואמנות בינלאומיות.

לקוחותינו זוכים לליווי משפטי ולפתרונות מקצועיים הנוגעים לכלל פעילות מוסדות הדת בישראל, לרבות קידום פרויקטי בנייה, גיבוש הסדרי מס ייחודיים, והליכים משפטיים להגנה על מקרקעין. הפתרונות הייחודיים שאנו מספקים נשענים על ידע עשיר והיכרות מעמיקה עם התחום, שיתוף פעולה הדוק בין מחלקות המשרד, וכן קשרי עבודה מצוינים שפיתחנו לאורך השנים עם הרשויות הרלוונטיות (המחלקה לעדות נוצריות במשרד הדתות\משרד ראש הממשלה, מחלקות המיסוי הייחודיות ברשויות המס והאגף הבינלאומי במשרד החוץ, והמחלקות הרלבנטיות בשלטון המקומי).

תחומי עיסוק מרכזיים

שמירה וטיפול בנכסי המוסדות

  • עריכת סקרי נכסים: איתור נכסים, בחינת הזכויות בהם, אופי רישומם והמצב התכנוני הנוגע להם.
  • מניעת פגיעה במקרקעין: נקיטה במגוון פעולות במטרה לאתר פגיעות בזכויות בנכסי הכנסייה (בדרך של הפקעה או תוכניות בניין עיר פוגעות וכדומה), להביא ביטולם או למצער לקבלת פיצוי בגין הפגיעה.
  • סיוע בניהול נכסים: הגשת תביעות פינוי, הגשת תביעות להגדלת דמי שכירות, בדיקת מושכרים וכדומה.
  • עריכת עסקאות: מתן ליווי משפטי מקיף בעסקאות בנכסי מוסדות הדת.

מיסוי מוסדות דת

בתחום זה פועל משרדנו לקבלת הקלות ופריבילגיות במיסוי מוסדות הדת בכל תחומי פעילותם, כגון תשלומי מס לרשויות המקומיות, תשלומי מס הכנסה ותשלומים בגין עסקאות מקרקעין.

אישיות משפטית

מתן הכרה למוסדות הדת כאישיות משפטית על פי המשפט הישראלי, באופן אשר יאפשר למוסדות הדת (ככאלה אשר נתאגדו על פי הדין הדתי), פעילות משפטית ברת תוקף ומוכרת בכל ענפי המשפט הישראלי.

תחומי עיסוק קשורים